keskiviikko 23. heinäkuuta 2014

120 Keisarin vaatteet 030907


120 Keisarin vaatteet


Täällä ei nyt
kaikilla keisareilla
ole vaatteita.
Sanonko minä sen

vai sanotko Sinä?

Tämän kirjoitin aikoinaan pyöriessämme pienissä ympyröissämme. Luin varmaan kaksinaamaisuutta ja epärehellisyyttä sielläkin, missä sitä ei ollut. Mietin silloin, mitä juuri minun piti puhua ja milloin. Pitikö minun nousta barrikadeille?

Olen eilen käynyt mielenkiintoisia keskusteluja siitä, ovatko hihhulit vai ateistit kaksinaamaisempia ja epärehellisempiä. Ihmisoikeuksien julistus antaa kuitenkin kummallekin samat oikeudet:  "Jokaisella ihmisellä on ajatuksen, omatunnon ja uskonnon vapaus; tämä oikeus sisältää vapauden uskonnon tai vakaumuksen vaihtamiseen sekä uskonnon tai vakaumuksen julistamiseen yksin tai yhdessä toisten kanssa, sekä julkisesti että yksityisesti, opettamalla sekä harjoittamalla hartautta ja uskonnollisia menoja."

On hyvä muistaa, että kaikkea minun ei tarvitse sanoa. Voin odottaa, että Hän sanoo. Viimeisen sananko? Niin minä uskon.

1982 Joulu. Bangkok. Lad Phraon kirkko. Kaste uudessa kirkossa.

1982%20%20joulukaste%20%20Lad%20Phralon%


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti