Matkalla
Mainosten
Maailmassa
Ovatko mainokset mediasaastetta? Täytänkö alitajuntani mainoslauseilla? Kuka määrää alitajunnastani? Kenen kanssa ja kenen tahdissa tanssin mediasirkuksessa?
Itse asiassa rakastan iskusanoja ja iskulauseita.
Minusta on mukava lukea ja kuulla uusia sanontoja. Tutut sanatkin
sanottuna uudessa järjestyksessä tuottavat todellista mielihyvää.
Itsekin puhuisin ja kirjoittaisin mielelläni nasevasti ja ytimekkäästi.
Sanailisinkin, mutta olen vähän hidas heti oivaltamaan asioiden ydintä,
joten tilanteet usein menevät ohi.
Näitä asioita jäin miettimään osaksi
Vapaa-ajattelijoiden suunnitteleman iskulausekampanjan innoittamana.
Tiedän, että Suomessakin on virallinen iskulauserekisteri. Mietinkin,
onko sinänsä hyvin keksitty iskulause: “Jumala tuskin on olemassa.
Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä.” luvallista muuttaa
lauseeksi: ”Jumala saattaa olla olemassa. Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä.”
Thaimaa. Thaimaan luterilainen kirkko. Samroongin seurakunnan kyltti. (Jyrki Markkanen)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti