Huoleton en ole
Tunteettomaksi en halua tulla
Olen siis mikä olen
 
Hevoseton poika ei ole aina huoleton. Huoleton ei ole aina piittaamaton.

Minulla on usein huolia, koska huolestun helposti. Suren sykkyrässä ja salaa. Huomispäivästä en ehkä enää huolehdi niin paljon kuin joskus ennen. Olen käytännössäkin jo vähän oppinut, että se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle todella riittävät sen omat murheet. Minullekin.

Yritin tutkia, mitä kaikkea huolettomuus oikein tarkoittaa. Käänsin eri nettisanakirjoilla tuota sanaa tuntemilleni kielille ja opin sen, että tuon sanan käyttöä on syytä varoa.  Unconcern. Likgiltighet. Abandonment. Ointresse. Sorlosigkeit. Freedom from care. Tilfeldighet. เมินเฉย. Nonchalance. Ungezwungenheit.

En haluaisi, että lähimmilläni on paha olla. Kannan huolta heidän hyvinvoinnistaan ja terveydestään. Tiedän, että minun huolestumiseni ei heitä auta. Huolenpitoni voi kyllä joskus lohduttaa, jos se ei mene liialliseksi. Tajuan, että ihmisten on lupa kärsiä niin, ettei heidän lähimpiensä huoli enää heidän huoliaan lisää.

Kuvateksti: "Hänen Majesteettinsa komentaa alamaisensa nukkumaan."
Plus%20507%20H%C3%A4nen%20majesteettinsa