Kuuluu sitä sun tätä
Siellä sun täällä

Kirjoittajan luvalla seuraava tiedeuutinen perheen talviuutisista:
Yhteenveto iskän väitöskirjasta. Väitöskirja kertoo (luultavasti)salamista ja koneista jotka tutkii niitä ja kuinka ne toimivat. Se on täynnä pitkiä ja vaikeita sanoja kuten vaikka Measurements,Acknowledgements ja Abbreviations. Se on pikkuruista ja todella epäselvää tekstiä täynnä, joten siitä ei saa mitään selvää. Tässä lainaus siitä:
"Bla bla balblaa blaa,blaablaa blaa.baablaa blaablablaa bla blaaa blllaa,bla pälä plää bala blaa blaa blaa.Päläpälä blä päläplääplä plää=Blaah£plä. Bala blapäläpläblaa Pälpälä.Blaah päläpläää bääpälän PLÄLÄÄH{blaablääh=TYLSÄÄ."

Toinen tiedetoimittaja kertoi seuraavaa:
Minä haluaisin hankkia aikuisena itselleni jonkun hämähäkin, mutta sen takia minä en viitsi, koska sitten kun se kuolisi, niin minä kuitenkin surisin sitä. Ja muutenkin hämähäkin hoitaminen on rankkaa ja hankalaa, koska ne syövät hyönteisiä, sirkkoja ja jauhomatoja. Kaikki hämähäkit ovat söpöjä. Myös pienet, vaikka niitä ei melkein edes näe. Hämähäkit elävät ehkä pitkään, ehkä ei. Ne elävät ainakinaika pitkään ellei niitä liiskaa.

Kolmas tarvitsi isänsä apua kirjoittamiseen:
Minä olen nähnyt Rontin monta kertaa. Mä teen kivoja juttuja kun tapaan sen. Alan tuijottaa ja silittää sitä. Rontti käy kakalla omalla paikalla. Kun se menee kakkajuttuunsa, sen peppu on ihan yli laidan. Siellä kakkapaikassa on sellaista jolla se pystyy peittämään kakan, en tiedä mitä se oikein on. Rontti tykkää syödä kissanruokaa. Se ei voi syödä karkkia.

Plus%20603%20Kentt%C3%A4tutkimusta%20puu
Tuleva tutkija tekemässä kenttätutkimusta. Silloin ennen.